arama

Yıldızlar Arası Nesne

Bir asteroit gibi görünse de, güneş sistemi üzerinden geçen ve Oumuamua olarak adlandırılan ilk yıldızlararası cisim kılık kıyılmış bir kuyrukkuşu gibi görünebilir.
  • Nuh

Yıldızlararası Nesne 'Oumuamua Kıyasla Kuyruklu Yıldızlar Olabilir

Yıldızlararası nesnenin ‘Oumuamua’nın bu görüşü, İspanya’nın Kanarya Adaları’ndaki La Palma’daki 4.2 metrelik William Herschel Teleskope tarafından yakalandı.

Kredi: A. Fitzsimmons, QUB / Isaac Newton Group, La Palma

Gökbilimcilerin  ilk  kez Ekim ayında güneş sistemini geçerek uzayda yuvarlanan yıldızlararası cismi Oumuamua’yı gördüklerinde şaşkınlık yaşadılar – sadece yörüngesine göre güneş sisteminin dışından gelmekle kalmadılar, aynı zamanda bir asteroid gibi göründüler. Kuyruklu yıldız araştırmacıları yıldızlararası bir ziyaretçi için daha olası olduğunu düşündüler.

Bununla birlikte, yeni bir bildiride ‘Oumuamua, koruyucu bir kabuğa takılmış, kuyrukluyıldız gibi buzdan yapılabilir. [ ‘Oumuamua: Güneş Sisteminin Fotoğraflarda İlk Yıldızlararası Ziyaretçisi ]

Kuzey İrlanda Kraliçesi Belfast’tan Profesör Alan Fitzsimmons’a göre, güneş sisteminde diğer güneş sistemlerinin evrimleşmesi durumunda diğer sistemlerden gelen temsilcilerin buz gibi olmasına daha çok “kayalıklardan daha buzlu şeyler” var. aynı yol.

Nature Astronomi dergisinde (18 Aralık) yayınlanan gazetenin baş yazarı Fitzsimmons, Space.com’a verdiği demeçte , “Güneş sistemimizin daha sonra buzlu cisimleri daha sonra kayalık gövdeleri attığını biliyoruz”  dedi.

Fitzsimmons , güneş sistemi oluştuğunda , güneş sisteminin dış kenarlarına yakın gaz ve buzlardan yapılmış gezegenlerin trilyonlarca nesne çıkardığını söyledi. Buna ek olarak, Oort bulutu olarak bilinen güneş sisteminin en dış noktalarındaki küçük buzlu cisimlerin kütlesi,  diğer yıldızlardan gelen yerçekimi bozulması nedeniyle milyarlarca yılda nesneleri kaybetti. Bu nedenle, gökbilimcilerin göreceği ilk yıldızlararası ziyaretçinin bir kuyrukluyıldız olmasını beklemek mantıklıydı.

Fitzsimmons, “Bu cismin güneş sistemimizden geçtiği için nispeten güneşe yaklaştığından, yüzeydeki herhangi bir buzun ısıtılması ve kuyrukluyıldız gibi davranması beklenebilir” dedi. “Yüzeyden gaz akışı görmeliyiz, kuyulardan çıkan atmosferde, belki de bir kuyrukta toz parçacıklarının atıldığını görmeliyiz.”

Ancak, ‘Oumuamua’yı  teleskoplarıyla gözlemleyen gökbilimciler  böyle bir davranış izine rastlamadılar. Nesnenin doğada kayalık olması gerektiğine karar verdiler – bir göktaşı. Bununla birlikte, Fitzsimmons ve meslektaşları nesnenin yüzeyindeki verileri daha yakından incelediğinde, tipik bir asteroite benzemediğini fark ettiler.

Yıldızlararası nesneyi inceleyen araştırmacılar Oumuamua, kayalık, koruyucu bir kabuğun içine gizlenmiş buz gibi bir göbeğe sahip olabileceğini söyledi.

Kredi: ESO / M. Kornmesser

Fitzsimmons, “Güneş sistemimizde gördüğümüz bir asteroit yüzeyindeki minerallerden beklediğiniz tipik spektroskopik işaretlerin herhangi bir işaretini görmedik” dedi. “Dış güneş sisteminde bulunan [buz gibi] nesneleri andırıyor gibi görünüyor.Bu tür başımızı kaşıyordur.Eski nesne en azından içinde buz varsa, ne oldu?”

Fitzsimmons ve meslektaşları, kuyrukluyarlar gibi enerjik partiküllere ve kozmik ışınlara maruz kalan buzlu cisimlere ne olduğunu bulmak için çaba gösteren daha eski çalışmalara ve laboratuvar deneylerine baktılar. Bu çalışmalar, bu cisimlerin yüzey katmanlarından gelen buzun, kozmik ortam nedeniyle buharlaştığını düşündürmektedir.

Fitzsimmons, “Ne kalırsa, karbon bileşiklerinin tuttuğu nispeten katı ve kurutulmuş bir yüzeye dönüşür ve aynı zamanda bir tür kırmızımsı, pembemsi bir renk verir” dedi. “Ve bizim spektrumumuzda gördüğümüz şey de budur.” [ Bir Kuyruklu yıldız’da yaşamak: ‘Kirli Kartopu’ Gerçekleri Açıkladı (Infographic) ]

Gökbilimciler, şimdi buz gibi ‘Oumuamua’nın davranışını modellemek için bir dizi bilgisayar deneyleri yürüttüler. Nesnenin kabuğunun sadece 50 cm (20 inç) kalınlığında olması durumunda, nesnenin çekirdeğindeki buzun güneşin ısısından korunacağını ve bu sayede bir kuyrukluyıldız bırakan gaz ve tozun belirti bulgularını engelleyeceğini bulmuşlardır.

Bu ay Astrophysical Journal Letters’da yayınlanacak olan ayrı bir makalede Queen’s Üniversitesi’nden Fitzsimmons’un meslektaşı Michele Bannister, yakın ışınım spektrumundaki Oumuamua’nun diğer özelliklerine baktı ve verileri benzer nesnelerinkiyle karşılaştırdı. dış güneş sisteminde. Şaşırtıcı benzerlikler buldu.

Bannister, yaptığı açıklamada, “Güneş sistemimizin dış bölgelerindeki en ufak dünyalara çok benzeyen iyi pişmiş bir kabuğa sahip olduğunu keşfettik” dedi. “Gri tonlu / kırmızı bir yüzeye sahip ve muhtemelen Londra’daki Gherkin gökdeleninin büyüklüğü ve şekli hakkında oldukça uzatılmış.”

Oumuamua’nın gelişleri 2017 yılının en önemli astronomik olaylarından biri olsa da Fitzsimmons ve Bannister, bu tür olayların gelecekte oldukça yaygınlaşacağını düşünüyor. Benzer gökbilimciler, muhtemelen güneş sistemine oldukça düzenli bir şekilde güneş sistemine giriyorlardı, ancak mevcut teleskoplarla nokta bulamayacak kadar hafifti. Teleskop teknolojisi ilerledikçe, Fitzsimmons, o kadar uzak olmayan bir zamanda gökbilimcilerin belki de her yıl bu tür etkileşimleri incelemelerini beklediğini söyledi.

Fitzsimmons, ” ufukta şu anda Şili’deki Geniş Sinoptik Araştırması Teleskobu adı verilen yeni bir teleskop tesisi var  ,” dedi.

“Bu inanılmaz derecede güçlü bir araştırma makinesi olacak ve önümüzdeki on yılın ilk yarısında çalışmaya başlayınca, bu cisimleri güneş sistemindeki mevcut tesislerden daha iyi tespit etme şansımız olacak” dedi.

etiketlerETİKETLER